สืบค้นไฟล์นานาชาติจาก ERIC

เรื่องที่ 1
Good Governance Issues in Education System and Management of Secondary Schools in Kwara State, Nigeria

This study investigated good governance issues in education system and management of secondary schools in Nigeria. The objectives of this study are to examine the relationship between resources management, accountability, participatory decision-making, and management of secondary schools in Nigeria. Three hypotheses were formulated and tested.…
การศึกษานี้ตรวจสอบประเด็นธรรมาภิบาลในระบบการศึกษาและการจัดการโรงเรียนมัธยมในประเทศไนจีเรีย การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างการจัดการทรัพยากรความรับผิดชอบการตัดสินใจแบบมีส่วนร่วมและการจัดการโรงเรียนมัธยมในไนจีเรีย มีการตั้งสมมติฐานและทดสอบสมมติฐานสามข้อ ...


https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1234494.pdf
his study investigated good governance issues in education system and management of secondary schools in Nigeria. The objectives of this study are to examine the relationship between resources management, accountability, participatory decision-making, and management of secondary schools in Nigeria. Three hypotheses were formulated and tested. Quantitative research design was used for the study. A self-constructed questionnaire titled "Good Governance and Management of Secondary Education Questionnaire" (GGMSEQ) was used to collect information for the study. The population of this study comprised all 310 principals and 6,894 teachers in public senior secondary schools in Kwara State, Nigeria. The sample of 175 principals and 364 teachers, totaling 539 participants, was selected with the use of Research Advisor's (2006) table of determining sample size of a known population, stratified random sampling technique was used to select principals and teachers from the sample schools. Thus, ensuring that all categories of principals and teachers were given an equal chance of being selected. The data collected were analyzed using Pearson Product Moment Correlation statistical analysis. All hypotheses were tested at 0.05 level of significance. The result revealed that there was a positive and significant relationship between resources management, accountability, participatory decision-making, and management of secondary schools in Nigeria. It was recommended that government should continue to ensure effective management of the resources, accountability, as well as fostering the voice of citizens through participatory decision-making towards the realization of effective management of secondary schools in Nigeria.
เรื่องที่ 2
Empowering Communities in Educational Management: Participatory Action Research
The participatory learning and action: PLA was the process used for empowering in this program. This process has four steps: 1) create awareness, 2) specify problems or needs, 3) act and 4) present and reflect or monitor.

การเรียนรู้และการมีส่วนร่วมอย่างมีส่วนร่วม: PLA เป็นกระบวนการที่ใช้เสริมศักยภาพในโปรแกรมนี้ กระบวนการนี้มีสี่ขั้นตอน: 1) สร้างการรับรู้ 2) ระบุปัญหาหรือความต้องการ 3) การกระทำและ 4) นำเสนอและสะท้อนหรือตรวจสอบ

The participatory learning and action: PLA was the process used for empowering in this program. This process has four steps: 1) create awareness, 2) specify problems or needs, 3) act and 4) present and reflect or monitor. The purposes of this study were: 1) to investigate the conditions of communities in terms of context and problems or needs in educational management in their secondary schools 2) to develop community empowerment program and 3) to examine the results of each program in 4 empowerment levels: individual level, team level, organization level and community level. The research was carried out with two teams: a 19-member Ban-chiang community team; 19 subjects and a 17-member Thung-fon community team. These 36 participants were chosen using a purposive sampling technique that led to outcomes of 4 empowerment levels in every indicator. This program, therefore, should be supported and promoted in order to empower them and create sustainability.

การเรียนรู้และการมีส่วนร่วมอย่างมีส่วนร่วม: PLA เป็นกระบวนการที่ใช้เสริมศักยภาพในโปรแกรมนี้ กระบวนการนี้มีสี่ขั้นตอน: 1) สร้างการรับรู้ 2) ระบุปัญหาหรือความต้องการ 3) การกระทำและ 4) นำเสนอและสะท้อนหรือตรวจสอบ การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาสภาพของชุมชนในด้านบริบทและปัญหาหรือความต้องการในการจัดการศึกษาในโรงเรียนมัธยมศึกษา 2) เพื่อพัฒนาโปรแกรมการเสริมสร้างพลังชุมชนและ 3) เพื่อตรวจสอบผลลัพธ์ของแต่ละโปรแกรม ระดับ: ระดับบุคคลระดับทีมระดับองค์กรและระดับชุมชน การวิจัยดำเนินการกับสองทีมคือทีมชุมชนบ้านเชียง 19 วิชาและทีมชุมชนทุ่งฝน 19 คน ผู้เข้าร่วม 36 คนนี้ถูกเลือกโดยใช้เทคนิคการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงซึ่งนำไปสู่ผลลัพธ์ของ 4 ระดับการเสริมพลังในตัวบ่งชี้ทุกตัว

https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1074065.pdf

เรื่องที่ 3
Creating Access to Invisible Special Collections: Using Participatory Management to Reduce a Backlog

The University of Colorado at Boulder Libraries used participatory management to reduce a special collections backlog. Without an increase in budget or staffing, technical and public services departments designed a pilot project to redeploy internal human resources in a collaborative manner. The process of backlog management is discussed.
มหาวิทยาลัยโคโลราโดที่ห้องสมุดโบลเดอร์ใช้การจัดการแบบมีส่วนร่วมเพื่อลดงานในมือที่เป็นของสะสมพิเศษ โดยไม่มีการเพิ่มงบประมาณหรือกำลังคนแผนกบริการด้านเทคนิคและสาธารณะได้ออกแบบโครงการนำร่องเพื่อปรับใช้ทรัพยากรมนุษย์ภายในอีกครั้งในลักษณะที่ร่วมมือกัน มีการกล่าวถึงกระบวนการจัดการงานในมือ


Creating Access to Invisible Special Collections: Using Participatory Management to Reduce a Backlog
Lundy, M. Winslow; Hollis, Deborah R.
Journal of Academic Librarianship, v30 n6 p466-475 Nov 2004

The University of Colorado at Boulder Libraries used participatory management to reduce a special collections backlog. Without an increase in budget or staffing, technical and public services departments designed a pilot project to redeploy internal human resources in a collaborative manner. The process of backlog management is discussed.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0099133304001260?via%3Dihub









ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

สืบค้นข้อมูลจาก ERIC คำค้น การบริหารแบบมีส่วนร่วม participation 3เรื่องบทคัดย่อ

TDC.​เรื่องที่​ 3​ สุรภา